sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Kiire viikko takanapäin

Hallo! 

Tosiaan ei kyl oo ehtiny postaamaan/ Jaksanu...

Mutta juu.. Keskiviikkona mun hurjan pitkän koulupäivän (7.40-9.15) jälkeen ehdin tehdä kaiken näköistä! siivosin maman kanssa ja no tulikohan valeheltua, en mä näymmä ookkaa saanu mitään aikaseks! :D mut mul on tullu kyl enkun läksyt tehtyä keskiviikkona niihin meni ainkai kolme tuntii siis lukee the accidental billionaires kirjaa. Ja päätin et suomennan joka sanan mitä en tiedä, koska en ymmärtänyt mitä siinä kerrotaan! Ja meidän koe on siitä kirjasta.. No piti lukee 70 sivulle asti ja olin menossa 45 sivulla et kyl siin tovi meni! 

Tosrtaina aamupäivästä jalka tuntui siltä ettei treeneihin päästä! JA koko päivä vastusti muutenkin koko ajan! MAtikan testistä ei tullut yhtään mitään vaikka osasin asiat! JA no kuitenkin pohje oli parempi illalla ja menin treeneihin! Oli niin ihana juosta! Mä rakastan sitä fiilisät ku saa juosta lyhyellä nurmikolla jalkapallokengät jalassa! :D niin ihanaa <3

Perjantaina kävin vapaatunnilla tekee pullataikinan kotona ja leivoin ne pyöreiksi ja sitten menin takaisin kouluun.. Mama sillä aikaa laittoi voit ja sokerit pulliin ja paistoi ne! Kotona koulun jälkeen odottikin valmiit pullat! :)
JA no koulussa jalkapallo tunnilla ei mennyt niin hyvin, pitkät pallot ei vaan suju niin hyvin! JA koulun jalkkisnurmikko on niin pitkää, että minun kengillä on tosi raskasta juosta siellä, ja pohje tuli todella kipeäksi! Mutta tunti oli lähinnä paritehtäviä ja tein kaiken, sillä halusin että parinikin sai tehdä kaiken!

No kotona kävin suihkussa ja illalla oli ohjelmassa luokanvalvoja Herr Wendtin luona tapaaminen, johon osallistui lähes kaikki luokkalaiseni! Me siis vaan syötii ja juteltii! Siis pullatkin leivottiin sinne, sillä Herr Wendt halusi jotain suomalaista! :D
Kyllä sielläkin ihan porukka tykkäsi pullista! :) 


Siinä pullien tulos jotka on yhteistyöllä valmistettu! ( mä olin siis kirjottanu äidille saksaksi ohjeet, mitä sen pitää tehä) :D


siin vähä näkymää pöydäst!

Ja siin ollaan me eli mun luokanvalvoja (tutor ope) Herr Wendt ja minä ja kaks mun kaveria! Nää kaks on sellasii et niiden kans oon enemmän ja niiden kans haluun olla vieläki enemmän! :) 

JA no eilen lauantaina oli nii kaunis ilma et menin kysyy siskolta et lähetäänkö pyöräilee vai rullaluistelee ja se sano et mieluummin pyöräilee ja sit päätettii mennä käymään mummon ja papan luona kyläs. JA siellä tietenki syötiin ihan hirveesti! :D JA pelattii korttia! :) Mä niin tykkään siit pelist mitä me tääl pelataan! :)
Ja no sit lähin jalkapallo otteluun, ku mun joukkue pelasi.. Ja oli ihan kivaa! :D Illan sit olinki vaa siskon kans sohvalla! 

JA tänä aamuna oon vaa käyny kylpyammees ja laittanu hienot letit päähän! :D
Tänään on kyl nii hieno ilma et tekis mieli tehä jotai mut nyt ei haluu urheila ku on ihanan raikas ku on käyny ammees! :D Ja tulos mitä sain aikaseks ku ekaa kertaa yritin tehä näit tällasii lettei itelle! :D




Sit on viel sellanen asia et vähintää kerran viikos mä kuulen ain et vähä sä puhut jo hyvää saksaa, et ku suomes oot vaa vuoden lukenu! Ja kyl mä huomaan itekki, et mun saksa on PALJON parempaa ku tänne tullessa! :)

JA tässä teille YFU:n blogi, josta voitte lukea  muiden vaihto-oppilaisen kuulumisia! :)
yfufinland.blogspot.com

Hyvää sunnuntaita vaan teille lukijat!:)

-Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti