tiistai 24. syyskuuta 2013

Päivät vaa kulkee koko ajan!

Hi!

Lauantaina lähdimme perheen kanssa shoppailemaan! Se oli joku kaupunki jossa oli ostoskeskus ja siellä shoppailimme! Minun mielestä se oli aika pieni ja perhe sano et sitä suurempia ei täältä saksasta löydy! Vertasin siis esim kamppiin ja forumiin! :) Noh sieltä löyty taas muutama ostos jotka osa oli ostoslistallaki, mutta ei mennyt hirveästi rahaa edes! :)

eli mukaan lähti jalkapallo, sillai et kotona voi harjotella sellai yksin jaloilla pelaamista!

Pitkät juoksuhousut ja ihanat ruusu legginssit!

Valkoinen t-paita jossa selkäpuoli vain pitsiä, sit toi keltanen t-paita jossa edessä kaulus pitsiä! JA sit tollanen pitkähihanen vähä löysä normi paita! Makso huikeet 4, 80 €! :)
  Kaks villapaitaa, jotka lähti mukaani jo aikaisemmin keskiviikkona Hampurista! Keltanen sellai pitkä ja sininen vähä lyhempi! Mua harmittaa vielki sinisen suhteen ettten kokeillu ku tätä kokoo ja tää tuntuu nyt isolta. Ois pitäny sovittaa pienempää!

Ja lähti tollanen ohuempi vyö, ku tuo mun paksu vyö ei sopinukkaan näihin mun ihanii tummii farkkuihin, ku liian iso oli!
  
Ja mun suomitietämys lisääntyi! Mä en tienny et Icepeak on suomesta-_-

  Ja no lauantai-iltana lähin tohon läheiseen kaupunkiin( junalla 9 min) Leffaan! Seurana oli vaihto-oppilaspoika Tanskasta! Ja katottii White House Down! JA kyllä mua pelotti väliin! :DD ku ammuskeltii hirveesti! Mut sit siel mä taas pysähdyin miettii et mitä elämässä haluu tehä! :D jotenki ain tulee väliin mielee! :D JA toi sateenvarjopönttö on elokuvateatterista! Oli niin hauska ku oven molemminpuolin oli tollaset! :D

JA no sit Sunnuntaina käytii perheen kans kirkossa! Se ei ollu sellai normaali kirkko vaa vähä sellai jotenki nuorille tarkotettu! Oli hauska laulaa saksaks! JA ne laulutkaa ei ollu mitä virsiä vaan edessä oli bändi, joista kaikki oli mulle tuttuja jo schokosta ja teestä! :D

JA no sunnuntaina en tehny enää muutaku soitin skypen kautta kotiin!

Jaja no maanantaina en mitää ihmeellistä oo tehny yritin lukee enkun kirjaa, josta ain pitää lukee tietty sivumäärä, nii nukahin! JA no sit illalla lukkiin herättyäni sitä ja sit ei ollukkaa enää aikaa kirjottaa blogia!

Ja no tänää ei oo mitää erityistä tapahtunu! Ärsyttää vaa ku ei voi urheilla! Tänää ois treenit, mut en mee ku toi gastmama sano et pidä viikko vapaata kaikesta liikunnasta ja tän päivän jälkeen tulee viikko! ( tonne sateeseen ei kyl tekiskää mieli mennä!) Pohje on parempi jokailtaisten hiertontojen ja satunnaisten venyttelyjen jälkeen! Saapa nähä mitä pohje sanoo torstain jalkapallo treenien jälkeen! Tosiaan viime kerta oli viime viikon tiistaina, jossa en pystyny enää juoksee ollenkaa loppuajasta, koska kävi tosi kipeetä eikä vaa voinu! Mut no torstaita odotellessa! 

JA no tänää taa hoksas et väliinkieli sujuu tosi sutjakkaasti, et ei ajattele nii paljoo mitä puhuu! Väliin käy sellai et mä puhun jotai ja tulen ymmärretyksi, mut ite alan ajattelee jälkikätee et mitä mä oikee sanoi et mistä mä noi sanat repäsin! 

JA noh multa on tääl kyselty et kummat parempia suomalaiset vai saksalaiset miehet?? hmm mun vastaus kääntyy saksalaisiin! Mä arvostan tääl tosi paljo et mun koulus ainaki pojat on tosi hyviä matemaattisissa aineissa, eikä ne siltikää oo "nörttejä". Ne on hirmu hyvin puheutuvia ja mukavia! :D Ja kyllä mua niinkö enempi nappaa nää saksalaiset, et se suomalainen juntteus ei nyt ihan... Ja jotenki toisaalta jos näilt pyytää apua nii näilt saa, esim kemian tehtävissä! JA nää opiskelee lempianeitaan täällä hyvin tunnollisesti! :) Eli saksalaiset miehen on kuumempia, fiksumpia ja mukavempia ku suomalaiset! :) Mut tää on mun mielipide ja mä en väitä etteikö suomessa vois olla tällasia miehiä!

Ja täällä kun joku aivastaa, niin on tapana sanoa Gesundheit! Eli terveydeksi ja se sanotaan aina ku aivastaa! Yleisesti toki esim tunnilla vierustoverit sanoo! ja esim kokeessa on ihan hiljasta ja joku aivastaa nii heti perään kuuluu monta gesundheittia! :D ja mä olin nii onnellinen ku mulle ekaa kertaa sanottii! Se vaa oli niin hassua! Jotenki ihmiset välittää mitä sä teet! :DD

Ja te ihmiset, jotka tunnette mut, niin te tiedätte et oon aina ollu hyvin tarkka et mun kädet on puhtaat ja et mikään ei oo tahmeeta! Mut asiat on nyt muuttunu, tääl oli vaa pakko tottuu siihen et kädet ei aina oo puhtaat! Esim ku sä koulussä syöt omenaa, nii mun mielestä kädet menee tahmeeks, eikä niit vaa voi aina mennä pesee! JA ei koulun hanoista ees tuu ku kylmää vettä! JA sit mä oon oppinu käyttää vyötä! Mä en koskaa oo voinu käyttää niit ne on ollu tosi ärsyttäviä mut nyt mä osaan! JA no myöhään valvominen... Se on hyvin normaalia viikonloppuisin, jos mihinkää lähtee! Ja no mä oon aina ollu sellanen et meen illalla mieluummin aikasin nukkuu... 

Ja noh me saatiin jo eka koe takas, nimittäin kemian! Pisteet näytti eri hyvältä 11 / 65 :D tuli siinä vähän naureskeltua! Mutta mä tein sen ja oon niin ylpee itsestäni! Mul kävi vähä sillai et kokees oli tehtävii, mitä mä en ymmärtäny ja mitkä ymmärsin tein ne, mut ope ei ymmärtäny mitä mä olin kirjottanu! :D JA no meil on tääl sellanen ihme piste systeemi et nää kerää lukion ajan pisteitä ja ne pisteet on 0-15 ja niit tulee niinkö joka kokeest nii mun kemian luokan kokeiden pisteet oli väliltä 5-10 et ei nekään niinkö kukaan saanu kymppii! Et vähä niinkö 9- tai 8 puol on toi korkein pistemäärä! Minähän sain juuri 1 :D mut jos oisin saanu 2 pistettä enemmän oisin saanu 2 :D 

Ja tosiaan vaik sitä korostetaan, et tääl pitää teititellä.. nii mulle on sanottu et tärkeempää on et sanot ensin vaa et herra tai rouva opettaja, esim Herr Wendt, joka on mun "luokan valvoja" JA sit voit sanoo et voitko sä tulla auttaa, et ei tarvi teititellä! Nimittäin se on mulle vaikeeta! Mut tähän mennessä kukaan ope ei oo ollu moksiskaa vaik puhuttelen sen Herr Wendtin jälkee sinuna! Enemmänki ne puhuttelee mua kohteliaasti! :D esim toisinaan opet käy kyselemässä multa et ymmärränkö ja miten menee ja toiset opet tervehtii aina et Hallo, Marjo ja sanoo heipatki et heippa, Marjo! :D Et sellai, ei ne opet niinkö kaikilla tervehi todellakaa tollai! :D Mut minut ne muistaa aina! :D

Jajaja no tääl mä onneks oon päässy käveleen joka paikkaa, mitä oon tosi kovasti halunnu, sillä pulkkilassa pitää aina pyöräillä ja mä paljo mieluummin kävelisin, niinkö kaupungissa! Ihanaa on! Ja mun on pakko sanoo et mun on ihan pakko luke ain BB kuulumiset ku Niko on siel! Niin pakko, se on nii ihana! :D

Jajaja mun on sanottava rahasta viel se et, tääl ku ite joutuu kaiken ostamaan ( nyt ei puhuta maksamisesta, vain ostamisesta ;)  ) niin huomaa oikeesti kui paljo käyttää rahaa! Ei sitä niinkö huomaa eikä tosiaan tajua jos vanhemmat niinkö maksaa ku käyt shoppailemas yms! 


JA mä koitan kirjottaa useemmin! 

-Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti