perjantai 13. syyskuuta 2013

Kuulumiset!

Hallo!

Noh täs tulee taas vähä omalaatusessa järjestyksessä asiaa! Voitte vaa kuvitella ku mä selitän niit teille! Eli ensinnäkin mun projekti ryhmässä eli siis siinä urheiluryhmässä missä oon tän viikon ollu, niin oli yks poika, jota mietin et miks se näyttää nii tutult.. Mut sit tajusiin et se näyttää vähä Cody Simpsonilta. Tai siis vähä aiemmin codyllä oli erillaiset hiukset, nii vähä siltä! Ja siin ryhmäs oli sellanenki poika joka oli tosi lahjakas kaikes urheilus et se pelas amerikkalaista pesäpalloo mut se oli iha järettömän hyvä koripallos ja jalkkiksessaki! :D JA no mä koen et tääl on suurin osa ihmisistä paljo urheilullisempia ku suomes! :) Mikä on hyvä!

Tässä mun viikkoohjelma urheilus niinkö koulus yks päivä per laji!
Maanantai : Suomalainen pesäpallo
Tiistai: Kabaddi
Keskiviikko: Sepak Takraw
Torstai: Tejo
Perjantai: Highlandgames

Itse saatte tutustua lajeihin netistä jos kiinnostaa. Itse en pysty selittämään. :DD JA teemahan oli urheilua eri kulttuureista! ;) Mut liikkaope tosiaa halus et mä opetan ryhmäni kanssa suomalaista pesäpalloa! Muut sai valita et mihin noista ryhmistä menee mut lajit oli valittu!

Mul on käyny myös sellai et oon alkanu puhuu saksaa ja sit joku on kysyny et millä aksentilla sä oikeen puhut. Tosella kertaaa selitin et oon suomesta.. ja toisella kertaa siin oli kavereita ja ne alko miettii et nii tosiaa se puhuu saksaa suomen aksentilla! :DD JA mulle on muutamat henkilöt sanonu et mä tykkään tost sun denglischistä eli englannin ja saksan kielen sekotuksesta! Mä en edes ite tajua sitä et mä sekottelen niit kielii! Mä en vaa voi enää puhua puhasta englantia ku sinne tulee väkiselläki saksan sanoja sekaa! ja no saksaan tulee samoten vähä enkun sanoja! :D

Ja no mä oon aina iha kuollu jalkapallo tuntien jälkee ku juoksee nii paljo ja mulla menee veresokerit aika alhaalle kans! Mul tärisee yleensä aina kädet ku tuun kotiii treeneistä! Ku yrittää vettä juua nii lasi vaa kolisee hampaisii! :DD JA sit oon aina vähä jotai vähä sokerista vetäny illalla ennen nukkumaan menoa! Mut nuo mun jalkkis kengät on ihan parhaat!! Ne os ne tapit siel pohjas ihania! Ei tosiaa kaaju ku potkii palloo! JA palloo on nii paljo helpompi hallita! Tykkään!

Mut mul on täl jo parin viikon ajan haitannu pohjekipu. Se ei niinkö oo lihakses ku se on lihaksen ja luun välis! Niinkö mä luulen et siel on joku piene repeymä lihaksesta ja siit väliaineesta tai sit tulehdus! Mut se ei sellai aiemmin haitannu sattu vaa sikana, mut se sattuu vaa toisinaan. Juostessa ei mut heti ku pysähtyy nii joo! ja aina herätessä! Mut nyt myös nukkumaan mennessä ja ihan rentonaki! JA nyt se on alkanu haittaamaan ihan oikeesti. EI voi enää juosta ku sattuu! JA mähän en tunnetusti valita enkä sano ihan pienimistä kolauksista, et se sattuu ku mä kerran siitä kerron! :) Mut muutenki tällä viikolla oon saanu ihan hirveesti lihaskrampeeja. Ihan jokapuolelle kehoa et hartioihin käsiin ja jalkoihin! Ja mä kysyin mun valmentajalta et osaisko se sanoo mitää apua tohon. nii mulle sanottii et syö enemmä magnesiumia! Mä sit nyt tänää kävin ostaa magnesium tabletteja ja kurpitsan siemeniä. Niis on paljo magnesiumia! JA magnesium auttaa myös lihaskramppeihin. Et jos syö liian vähä magnesiumia nii tulee lihaskramppeja! Ja monet sanoo et tablettien syöminen auttaa! Ja mä oon tosi tyytyväinen mä pystyn vähä niiinkö näkee mun molemmat pohjelihakset ku sehän on sellai " kaks osanen niiinkö molemmilla puolila omat ja siin keskellä on kolo! On jotain tapahtunu! J mä oon menettäny totaalisesti mun ihanat käsilihakset ku ei oo salilla treenannu! :(

Mä kävin kokeile täl viikol myös jazz tanssia.. Mut ei ollu ihan mun juttu.. Notkeuttahan multa löytyy ja sitä tarvittiin mut ei mulle se tanssi.. Mut mä yllätyin et niil oli esim yks musiikki nightwishiltä!! Hyvä!! Ja no mä en tykänny ees siit opest se oli vähä sellai jännä!!

JA mä oon kiinnittäny huomion kahtee sellaseen kivaan hetkeen täällä! Joka aamu ku sä lähet koti pihasta siin puol kaheksan aikaan kouluun nii ku sä käännyt tielle nii sä näät vaa ihan hirveesti pyöräilijöitä! Tääl tulee kouluun nii moni pyörällä! Siis niitä on ihan hirveesti! Ja sit toinen on se ku sä voit iltasin vaa yksikseen ajella kaduilla keskellä tietä! Tääl ajelee pyöräilijät iha normisti autotiellä ja se on tosi hupaisaa iltasin ajella ku ei oo liikennettä! Paitsi tääl on kuulemma vaarallista ajella yksin myöhään kaupungis, ku oon naispuolinen henkilö...

Ja mua tääl oikeesti tervehtii puolituntemattomatki! Niinkö oon saattanu kerran nähä enkä muista ketä ne on ja ne saattaa seuraavan kerran alkaa vaa juttelee! :D ja sit oon hoksannu et jos hymyilee kaikille ja tervehtii nii enemmän ihmiset alkaa juttelee ja ne tervehtii seuraavillakin kerroilla! :)

Ja tänää oli tapahtuma, missä esiteltii mitä oltiin saatu aikaseks tällä projekti viikolla. Sinne tuli vanhemmat ja sukulaisia jos halus! Ja kaikki koulun oppilaat! Nii siel tuli sellanen tunne et kaikki ei oo kohillaa. Täält uupu se mun oikee perhe jolle mä haluun esitellä mitä mä oon saanu aikaseks. Vielä ei oo sillai tunteellisesti tottunu siihen et se ei oo mun tän hetkinen perhe! Mut mä esittelin mun tälle perheelle sit! :) Ja siel oli käydenvetokilpailu, ja mä testasin mun isää siel. Nii mä voitin! JA se ihan tosissaa yritti voittaa. Ei ne mun kaikki lihakset oo viel hävinny! ;)
 Ja nyt kuvatki latautu koneelle nii saan laitettuu ne tänne! :)

Tuli vähä huonompi päivä mut onneks tätä saa täältäki! ;)

Ja hassut pähkinä pakkaukset!

Kohta Marjo pelaa oikeesti tiimissä!


Ja hodari tänäää! Tosi herkullisen näköne :DDDD Mut joo en muista millonka oisin syöny hodarii! :D

JA iskän tuliaiset hollanista ku se oli tän viikon siel luokkaretkel ku se on ope ammattikoulussa! :)

Mut eipä mitää muuta tällä kertaa! 

Bis Bald! :)


4 kommenttia:

  1. Toi kuulostaa siltä et sul on penikkatauti! Se tarkottaa käytännössä sitä, että sun pohjelihas on alkanu kiinnittyä siihen luuhun, joka meillä on jalassa eli sääriluuhun ja siihen auttaa sillee et hierot sitä väliä siinä mikä on niinku siinä pohkeen ja luun välissä. Se sattuu ihan pirusti, niinku painais mustelmaan, mut loppujen lopuks se sit auttaa :) ja lepo tietenki kans auttaa! terveisin kaisu the lääkäri ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asias joo! Mulla on Jo suomessa ollu kireet pohjelihakset.. Fysioterapeutti sano jo aikasemmin et mul on penikkatautia jalois.. Nyt lukkiin netistä tost enempi nii sehän on sen kiinnitysaineen tulehdus! Ja toi voi tulla liika liikunnasta.. Esim tällä viikolla oon pelannu neljään otteeseen jalkapalloo! Ja tosiaa sattuu juoksemisen alkuu mut hellittää sitten. Ja oon kyl joutunu tosi paljo hieroo sitä ja se tosiaa aina hetkeks auttaa! :) Mut ku sitä painaa nii se kipu on ihanaa, se sattuu mut tietyllä tapaa se on mukavan laista sattumista. :) Mut tosiaa juu kiitti kaisu vinkistä! :) ja kyl sellai oon huomannu et mitä enemmän on päivän aikana liikkunu nii sitä enemmän illalla ollu kipee! :)

      Poista
    2. Paitsi tuo tulehdus nyt vähä ei oo hyvä sana tähän mut nyt en kyl keksi parempaa! :D

      Poista
    3. Jep! Hirveetä ku jaksaa olla reipas ja urheilla ja sit tulee vaa jotai tollasii vaivoja :DD no mut hyvä jos pystyin jotenki auttaa :)

      Poista