maanantai 18. marraskuuta 2013

Viikonloppu!

Heipparallaa! :)

Mä laitan nyt tänne vain viikonlopun.. Eli Perjantai-aamuna mulla alko koulu jälleen 11.30 ku opettaja oli poissa. No kävin koulussa ne kaks biologian tuntia ja kaks jalkkistuntia. Siiten tulin kotiin ja laittauduin ja lähdin Hampuriin! Siellä olikin kiva ilta tiedossa kolmen muun vaihtarin kanssa, jotka kaikki ovat Suomesta! :)
Kuva on mun sisäreidestä, ja se jäi perjantaina koulusta muistoksi :DD Arvaatteko mikä lie osunu?? ;)

Jälleen illan aikana muutamat henkilöt kysyivät, että mistä tulette.. Sen huomaan joko meidän aksentista tai et jos puhuttiin suomee, nii joku kysy! Ja siis luvassa oli....

<3
 Lämppäripändi Pegasus, joka tuli Sveitsistä! Ja sit oli toinenki lämppäribändi skotlannista ehkä! :D
 Minä ja Tommi! :)

JA minä ja Tiiamari! :)

Eli siis Hurtsin konsertti! :) Mä olin niin oottanu tätä et pääsen kattoo sitä! JA tääl on nii helppoo ku kaikki isot artistitki tulee toho Hampurii, mut Suomes pitää aina lähtee Helsinkii.. -_-
Ja siis aivan huippu ilta oli, ennoo ikinä ollu noin kivassa konsertissa, vaikkakin seuralaiset eivät tykännet siitä, että minäkin halusin ikuistaa illan muutamilla kuvilla ja parilla videolla... :( Mut ihan  ehottomasti lähden uudestaan sen konserttiin! 

Noh sitten menikin aika myöhään konsertissa ja olinkin kotona joskus puoli kahden maissa yöllä.. Noh aamulla heräsin kuitenkin aikasten ja kävin pikkusiskoni kanssa kaupoilla ja sitten
lähdettiin koko perheen ja siskoni poikaystävän kanssa Bremeniin. Bremen on siis kapunki, jonne ajaa meiltä jonkun tunnin... Ja siis siellä kiertelimme kaupunkia, ja kävimme teatterissa! Aivan huippu teatteri oli kyllä! Ihan uskomattoman hyvä ja hauska! Ja ku se oli komedia, niin se oli tosi hyvä, niin ihmiset nauro! :DD ja mä ymmärsin lähes kaiken! Voi toisin sanoen sanoa että ymmärsin kaiken! Että ihan koko ajan olin perillä asioissa.. Vaikka näytelmässä oli yksi "italiasta" ja yksi "ranskasta" JA niillä oli totaalliset italialaisen ja ranskalaisen aksentti puhuessa! :) Mutta ajattelin sitten, että ehkä minun on helpompi ymmärtää saksan aksentteja ku itekkään ei puhu niinkö saksalainne ja tietää mitä se toinen tarkoittaa! :D
Mut ihan super reissu! JA mä vähä niinkö ymmärsin kans jo vitsin! Tai no ei sitä kovin vaikee ollu ymmärtää! :D Ku otin kuvan alla olevasta piparkakku talosta niin sitä katseleva mies sanoi minulle että puoltoista euroa kiitos! JA naurut päälle! :DD Siinä oli siis kaksi rouvvaa ja kaksi herraa ja yksi niistä miehistä sanoi tuon minulle! :DD 

Ilmeisesti joku Bremenin kirkko! Mutta mä rakastan, aivan ihana! :) <3

 Ja Bremenin tunnus, eli alimpana vuohi, sitten koira, kissa ja kana!


 Nuo kuvat nyt ei halunnu mennä vierekkäin, mutta tuo tunnus näky ihan joka paikassa! :) 

Ja joku patsas

 Mä niin rakastan tätä arkkitehtuuria tääl! :)

JA nuo on kelloja! Niitä soittaa tuolla takana joku mies! Tuo on korken talon katolla! Tää oli semmosella kujalla ja tää kuja oli 100 vuotta sitte Bremenin kuuluisin nähtävyys! :)
 Tää on Bremenin vanhasta kaupungista! 


Ja Noh sunnuntaina oli vain jalkapallo peli ja sen jälkeen tein perheeni kanssa
 Fröbelsternejä eli sellasia paperitähtiä. JA sitten söimme vielä yhdessä illallisen! :) 


Lauantaina ja Sunnuntaina menin jo aikasten nukkumaan, että sai nukuttua taas seuraavaa viikko ajatellen! :)

Ja no tänään mä kävin koiran kanssa lenkillä! Aina ku tulee joku koiraihminen vastaan nii ne alkaa selittä mulle jotai, ihan ilman että meen ilman koiraakin.. Ensimmäinen kommentti on aina multa et mä en ymmärrä mä oon Suomesta! Ja oikeestaan mä ymmärrän! Mut mä en oikee tiijä et mikä suojalausahdus toi oikee aina on!! :DD Ja mä en koskaan sano pelkästää et mä oon vaihto-oppilas, se tulee aina automaattisesti se Suomis sinne! :D mä rakastan suomeaki nykyään! :D

Tällä tää joulu kyl näkyy ihan runsaasti jo vaikka ei luntakaa oo mailla ei halmeilla! <-- onko se noin, voiko noin sanoo?? :D




 Suloiset! ;)


Ja no sitte yks päivä mä mietin, että jos mun pitäs nyt sanoo et tuunko joskus asumaan uudelleen saksaan, niin mun vastaus on, että juu! :)) Mä rakastan Saksaa maana tosi paljo. Ehkä mä en ihan niinkö perillä oo ihan kaikesta maan asioista, mut niinkö mä rakastan siltiki! Ja niinkö suomessa on oikeestaa vaa kaikki mun läheiset ihmiset.. Niinkö mä koen et mut on tarkotettu tänne. Se miten mä ajattelen asioita ja mistä mä tykkään niin ne on jotenki enemmän samanlaisia täällä saksassa kuin suomessa.. Mä vaan koen, että mä kuulun tänne! Mä elän todellaki hyvää elämää nyt! <3

-Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti