lauantai 30. marraskuuta 2013

Taasen viikko takana päin

Hei!

Viime viikon loppupuolella olisi ollut Hampurissa Suomimarkkinat! En ole koskaan kuullut, että täällä on sellaisetkin! No mutta en vieraillut niillä, koska Hampurissa käyminen kuiten maksaa ja olen käynyt jo muutamaan otteeseen kuluneen kuukauden aikana siellä! Ja en edes tiennyt niistä, kuin vasta lauantaina, ja se tuli vähä liian myöhään se tieto.. JOs oisin tiennyt aikaisemmin, olisin luultavasti pyytänyt jotain kavereista mukaan sinne! :)

Tällä viikolla oli paljo tunteja peruttu, joten mulla oli ihan mukavan vähän koulua.. :) 
Tiistaina vastasin ensimmäistä kertaa kotipuhelimeen! :) Aiemmin kerran otin puhelimen ja juoksin ylös viemään sen siskolle, mutta nyt olin yksin kotona ja oli siis vastattava! :) Mutta olin iloinen! :DD
Ja keskiviikkona tein ensimmäistä kertaa perheelleni oikeaa ruokaa! Tein normaalia jauhenliha keittoa! Ainakin isä tykkäsi, se otti monta kertaa lisää ja vielä illallakin halusi syödä sitä! Mutta minulla on ollut hirveästi pelkoa, että uskallanko tehdä ruokaa, jos he eivät tykkääkkään siitä! Suomessa se on jotenkin helppoa, kun kuitenkin tietää millaisesta ruuasta perhe tykkää! :) Mutta tästä lähtien otamme varmaan ihan tavaksi, että minä teen keskiviikkoisin ruuan, koska minulla on silloin aikaa! :)

Meillä oli keskiviikkona ensimmäiset jalkapallo treenit joukkueen kanssa hallissa! Mä en kyllä tykännyt niistä ihan hirveästi! Mulle on todella rankaa juosta siellä, koska lihakseni tarvitsevat paljon happea, jota ei siellä ilmasta kyllä saanut! Oli ihan hirveetä juosta! Aiemmin olen aina ajatellut, että sisällä on parempi pelata, mutta noissa treeneissä ei ainakaa. Päädyimpä suurimman osan ajasta siis maalivahtina olemiseen. Siellä oli myös yksi mies meidän kanssa pelaamassa! Hän osasi myös pari lausetta suomeksi! Minkä ikäinen olet ja rakastan sinua! :D ja kiitos! Joukkueessani on yksi tyttö, joka osaa muutamia sanoja suomeksi, kuten maksamakkara! :D

Noh ja sitten Torstaina oli treenit taasen hallissa, mutta erissä ja paljonpaljon pienemmässä! Meitä oli 8 tyttöä ja 5 miestä siellä pelaamassa! Olin sielläkin maalissa! Mua vaan ärsytti, että ne miehet oletti, että oon huono maalissa! Mutta sitten kun miehet eivät saaneetkaan tehtyä maaleja, heitä ärsytti ja he alkoivat ihan oikeasti laukomaan! Ja ne torjumiset kyllä tuntu! Siinä pienessä hallissa jossa pelaaminen on muutenkin hirveän tiivistä, mutta sitten vielä ne laukomiset ihan parin metrin etäisyydeltä! Mulla on nyt ihan oikeasti jalat ihan mustelmilla! :D mutta se on oikeastaan ihanaa kipua! :)

Ja no eilen jalkapalloa koulussa.. MEillä oli laukomisharjoituksi, ja sitten kun minä lauoin niin mä kyllä kuulin ku pojat muutamaan otteeseen sano et sie ist gut= hän on hyvä.. Mutta sitä ei koskaan tulla sanomaan kasvokkain! :) Jotenkin siinä tilanteessa on hyvin onnellinen, mutta toisaalta taas minä olen vähän arsyyntynyt, että kuka on sanonut, että olen huono! Jotenkin minun on ain saatava olla "kaikessa hyvä".. Jalkapallossa yritän kehittyä koko ajan enemmän ja enemmän ja nopeasti! Olen alkanut enemmän nykyään harjoittelemaan vasemmalla jalalla pelaamista ja lämimistä, sillä sitten voi pelata molemmilla jaloilla! :) Meillä ei ole joukkueessa kuin kaksi tyttöä, jotka pelaavat molemmilla jaloilla! :)

Eilen kävin myös taasen ratsastamassa! Sieltäkin on kyllä paikat ihan kipeänä! Jotenkin hetkellisesti siellä aina ärsytti, kun opettaja kommentoi ratsastustani, mutta tunnin jälkeen kiitin häntä! Mä opin sillä tunnilla ihan hirveästi! JA musta tuntuu, että mä en ole koskaan laukannut ilman jalustimia, vähän pelotti, mutta mä tein sen! :) JA kertahan se on ensimmäinenkin! :)

Ja ihmiset, jotka olivat Siikalatvan Lukion lukiomessuilla.. Mitä piditte kansainvälisyys pisteen videosta?? ;) Ja miten messut menivät?? :)

Mulla oli jo ikkunakin jäässä! :D

Huomenna alkaa jo joulukuu, millaisia kalentereita teillä on?? Meillä on tällainen! :)

Ja äidin tekemä koriste! Äitini on hyvin näppäräkätinen ja tekee kaikenlaisia käsitöitä! Ja on todellakin panostanut jouluun! Koko talo ottaa jo ihan joulua! :)

Äiti paisto mulle ruualla kananmunaa ja sitten kysyi, että Marjo ootko ihan varma, että tämä yksi kananmuna riittää! :DD

Ja mitä pidätte mun lyhyistä hiuksista?? ;) JA meikitön päivä koulussa, kun ei sitä aina jaksa meikata! :D

Ja mulle tuli jo tieto mun puolivuosiseminaarista.. Menen Berliiniin, ja teema on tanssi ja klassinen musiikki! Se oli kakkosvaihtoehtoni.. :) Oisin mielellään mennyt johonkin muuhun kaupunkiin, mutta varmaankin puolet seminaareista oli Berliinissä! Menen siis käymään kaverini luona Berliinissä luultavimmin huhtikuussa, joten siellä tulee sitten vierailtua kahteen kertaan! Pitää tutustua Etelä-Saksaan sitten joskus muulloin! :)

JA mulle tuli siis Keskiviikkona paketti suomesta... Äiti ja muut oli lähettäny kaiken näköistä! Lähinnä Itsenäisyyspäivään ja jouluun liittyen! Kiitos! Tuli kyllä ihan yllärinä ne asiat, mitä mulle lähetettiin! :) 
Mutta tänä vuonna Suomen itsenäisyyspäivä on todella tärkeä minulle! En usko, että se on samalla tavalla tärkeä ensivuonna, mutta sen näkee sitten! :)

Ja toivotan teille hyvää joulun odotusaikaa! Huomenna on jo ensimmäinen adventtisunnuntai! :)
-Marjo

2 kommenttia:

  1. sun video lukiomessuilla oli tosi kiva!!

    VastaaPoista
  2. Ouuh että näytät paljo aikusemmalta noissa hiuksissa!:) kiva postaus, taaaas!

    VastaaPoista