keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Toka yfu tapaaminen!

Pahoittelen! Mul on tosi paljo stressiä kaikesta, myös tästä blogin kirjottamisestä, tää vie vaa nii aikaa, eikä tuu koneella oltua ja kirjotettua, ku kaikki asiat hoitaa nii näppärästi kännykällä! :)

Mut siis noh viime torstai, meni ihan normaalin päivän mukaan..
Perjantainakaan ei ollu ihan täyspäivä koulust, mut sit laittauduin illaksi! Oli siskon 18.v bileet! :)
Ja no sit hyvin nukutun yön jälkee ( 3h) lauantaiaamuna nousin ennen seiskaa, ja lähin junalle. Lähin Hampuriin! Aamulla tehtiin Vertin kanssa riisipuuro, ku illalla leivottii Karjalan piirakoita sunnuntaiksi.. Ja sitä ennen kävin aamupalalla Starbucksissa! Elämäni ekaa kertaa siellä! :) Ei tullu kyl sitä pissistely kuvaa otettuu siel.. :D Jah noh sitte lähettii Vertin kanssa sinne YFU:n tapaamiseen johon sai osallistua vaihto-oppilaat sisarruksineen. Ohjelmassa oli tutustuminen suklaa versumiin, eli jonkun sortin suklaa museo, jossa opimme suklaan tekemisen ja saimme maistella suklaata eri vaiheissa ja tehdä omat suklaan! :) NAM!!
Ja sen jälkeen oli tehtävä kaupungissa, jossa piti vastata kysymyksiin, mulla ei oo mitää hajua kysymyksistä eikä vastauksista.. Siinä ryhmässä oli kaks jotka teki tehtävät, eikä meillä muilla sit mitää tehtävää ollutkaa, me sit vaa hengattii.. :D No me voitettii kumminki se tehtävä! :D

Tein perjantai-iltana vaikka minkä näköstä kampausta kuten tuon letin mutten oikeen tyytyny mihinkää ja lopputulos oli toi oikeenpuolimmainen :D


Siin on aineksia mitä sai laittaa omaan suklaaseen!
 Meille siis annettiin tollases muotis se suklaa ja sit vaa saatii työnnellä ite sinne mitä haluttii! :)


 Tollasetkin suklaat saatiin! Ja se folio suklaassa on muuten sen takia, että suklaan aromit pysyvät siinä suklaassa! :) 
JA valmiina!
 Kaupunkikierroksella otettuja kuvia! Ne on vähä huono laatuisia ku ne on vaa räpsitty vähä vauhdissa! :D
 JA mun uudet ihanuudet! Kukat!




Tuolla taivaalla näky kuu ihan selkeesti mut kuvasta en kyllä löydä itekkää sitä! :DD

 Tää on niin kaunis! :)


Sen jälkee me mentii Vertin luo ja tehtiin ne karjalanpiirakat! Kyllähän siinä kestiki! :D
Ja no alettii kattoo leffaa viel illalla, mut ilmeisesti mä olin nukahtanu siinä kesken kaiken.. En ainakaa väsyny ollu! :D 

Tuolla on yks mun tekemä niinkö rypyttämä ja loput Vertin arvaatteko mikä on mun?? ;)

Sunnuntaiaamuna kokeilin iha uutta juttua! croissanttia nutellalla, miten hyvää <33 Rakastuin! <3
Ja sit jatkettii Sunnuntaina tapaamiseen johon sai osallistua vaihto-oppilaat perheineen! :) 
No mun perhe ei päässyt paikalle, minkä takia olinkin yön yli Hampurissa Vertin luona. :) Ja no siellä meidät vaihto-oppilaat jaettiiin kolmeen ryhmään ja ryhmissä keskustelimme, miten on mennyt ja ongelmista perheiden tai jonkun muun kanssa! :)

Ja sitten oli syönnin aika! :) mä löysinki itelle sellasen vähä pienemmän kaverin.. Sellanen 3 vuotiastyttö, joka on yhden suomalaisen vaihto-oppilaan Host-sisko! Hän siis oli saksalainen tyttö, jonka mummo on suomesta, ja hänen äiti puhuu myös suomea ja tyttö on kaksikielinen! Iha huippu oli ku tyttö puhu mun kans suomee mut, se puhu toisten kans saksaa! :D Ja se ymmärs aina mitä mäki sanoin sille saksaksi! :)  JA siis se tahto olla sit mun kanssa siellä ja mä olinki aika kauan sen kanssa, kunnes vein sen äitinsä luo ja menin itse muiden vaihto-oppilaiden luokse! :) 
Sitten oli jo aika lähteä takaisin Vertin luo, mistä oli tarkoitus lähteä kotiin, mutta suunnitelmat muuttuivat!

Me käytii ajelee Hampuripyörillä Vertin kanssa ja käytiin taidemuseossa vai mikä lie olikaan! Jonka jälkeen menimme Vertin perheen kanssa Italialaiseen ravintolaan syömään! :) Ja sitten puoli kahdentoista aikoihin olin illalla takaisin kotona! :)
Ravintolassa! :)

Ne Hampuripyörät on sellaisia pyöriä, joilla saa ajaa puol tuntii ilmaseks ja sit sen jälkee pitää maksaa. Eli on semmoseita pysäkkejä minne sä lukitset ne pyörät aina, ja sit sä voit käydä ottamassa semmosen pyörän, ku oot "kirjannu" sellaseen tolppaan minkä pyörän otat.. Vähä vaikee selostaa toi mut iha super siisti juttu! 

No ja mä en aikasemmin oo Hampurissa nähnyt sitä kauneutta mitä kaikki sanoo! Monet Saksalaiset ja muutkin pitävät Hampuria Saksan kauneimpana kaupunkina. Mutta nyt mäki nään sen! Se on ihan äärettömän nätti kaupunki! 

Hampurin raatihuone! On tosi nätti! :) 
 Rautatieasema! :)
 JA raatihuone illalla! :)


Ja no sit multa kysyttii koulussa yhtenä päivänä tosi hauska kysymys! nimittäin mult kysyttii et onko teillä suomessa niinkö matikassa niinkö numerot samanlaisia ku täällä eli siis 1, 2, 3 yms.. Et onko ne niinkö käytetäänkö me esim laskuissa niinkö roomalaisia numeroita! :D kyllä mua nauratutti! :DD

JA sitten eilen kun menin jalkkisharkkoihin, en sillai kiinnittäny iha hirveesti huomiota, mutta siinä matkalla oli yks ambulanssi! No mut reenipaikalla me katsoimme ulos ja huomasimme, että tuolla palaa joku talo tai joku ku hirveet lieskat oli ku talojen päällä näky vaa sellanen punanen kaari! No sitte ilmaantu koko ajan joitain paloautoja paikalle! Olimme ihan siinä uskossa,että siellä paloin talo! No se oli ihan parinsadan metrin päässä se rakennus meijän reenipaikasta! JA siin oli sit autoilta pääsy kielletty, siin oli niinkö poliisit vartioimassa..(Reenien jälkee..) Ja no ku mä en osaa muuta reittiä kotiin, nii mä meni sinne ja kysyin poliisilta et saanko mennä tästä läpi, kun olen siis aina pyörällä! JA se sano et toki! No menin siitä sitte ja sitte tuli toinen sulkukohta niinkö jota vartioi toinen poliisi, ja se sit sano mulle et sul ei pala lamppu pyöräs! JA tääl saa sakot jos ei lamppu pala!! Olin vähä kuset housussa kyllä, mut sit mä olin sillai et eikä, ja laitoin sen päälle... :D Ku mä en ikinä sammuta sitä ku mua pelottaa aina nii paljo just et saa sakot, mut mä en tiijä et meneekö se lamppu sitte itestää pois päältä vai mikä siin on! Ku se on siis sellainen lammpu joka palaa renkaan liikkuessa! Mut tosiaa se oli ihan lepposen olonen poliisi! :D JA mä sit kysyin siltä et mikä tuol palo ja se sano, mutku en ymmärtäny ja näytin varmaa just siltä et meni vähä ohi, nii sit se poliisi alko selittää mulle et millanen talo se oli ja se oli siis ilmeisesti lato tai siis mä en tiijä mikä se on suomeksi.. Siis sellanen missä voi säilyttää esim traktoreita ja muuta tavaraa.. Et sellaenen oli eka kohtaaminen Saksassa poliisien kanssa! :D

Mä vähä kyselin sitten tänää asiaa et millo poliisit antaa ne sakot, ja se on vähä sellai et jos mä en ois saanu siinä sitä lamppua palamaan, niin se ois antanu sakot!

Ja sit vaa muita kuvia! :D

Vertti ei voinu istua metroasemassa mun vieres. Ja pikkusenko vammaa tuo kuva :DDDDD
Mut mä en tiijä mikä tuo on ku mä hymyilen nii mun hampaat näyttää noi tyhmiltä! Onko ne aina näyttäny tolta?? :DD Mä en tiijä et pitäskö mun tottuu tohon vai yrittää hymyillä jotenki erillaisesti!? :D
 Mun huone ku mä tekkiin vähä läksyjä! :DD
 Koulul on tollane ukko joka pelaa kännykäl :DD Se on jossai varaston illunalla, mut vähä säikähin ekalla kerralla ku näin! Se on joku tekoihmisnukke! :D


XOXO, Marjo :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti