maanantai 13. tammikuuta 2014

Vastaus

Mä päätin tehä oman postauksen tohon kysymykseen vastauksen, koska se on aika tärkee aihe, ja halusin et "kaikki" lukee sen :DD

eli kysymys kuului näin! Tai oikeestaan koko kommentti!!:D 
-Moi! Onko koti-ikävä niin kauheaa kuin ehkä sitä luulisi ennen kuin lähtee vaihtoon? Missään muussa postauksessa en oo niin selvästi lukenut, että kaipaisit Suomeen, mut onko se niin kauheeta? Ja monta kertaa kun luen sun blogia niin tulen jopa kateelliseksi! :D Pidä hauska loppuvuosi! :)

Elikkä ensin! Kiitos, mä yritän pitää hauskan loppuvuoden!! ;)

Elikkä ku mä olin Suomessa vielä niin kyllä mä aina sanoin et ei mulla tuu ketään muuta ikävä kuin mun pikkusiskoa Emmaa, joka on kohta kaksi vuotias! Mutta kyllä karu totuus on täällä valjennut! Ikävä on kyllä suuri!! Kyllä mä niinkö Suomessa ajattelin, ettei mulla tuu mitään riitojakaan eikä mitään perheen kanssa, mutta ei sekään nyt ihan niin mee! :D
Se taisi olla Lokakuun puolivälissä, kun mä soitin äidille, että saanko mä tulla jo pois täältä?? Äiti vastas vähän naurahtaen, että no et! :D
jos on ikävä, niin ikävä on omia läheisiä ja sitä miten me eletään Suomessa! Ja no koulua ja kaikkia ihmisiä ja no koko mun elämää siellä!

Lomat on kaikkein pahimpia! Sillon tulee aina koti-ikävä, koska ei oo mitään tekemistä. Suomessa kotona tietää aina mitä tehdä, mutta täällä se ei ole niin! :) No toivottavasti tulevilla lomilla ei tule koti-ikävää, koska olen niille jo tekemistä suunnitellut! 

Mulla on esiintynyt ikävää aiemminki, mutta nyt olin jotenkin pahasti vähän pohjalla, ja tuntui, ettei sieltä pääse millään pois.. Mä uskon, että mulle tuli vähän jonkin sortin kulttuurishokkia(YFU sanoo, että sitä 
voi ihan hyvin tulla puoleen vuoteen asti). Ehkäpä siitä miten ihmiset täällä ajattelee, ja miten ne toimii tilanteissa!

Mutta siksi kirjoitin nyt, sillä ASIAT OVAT JÄLLEEN HYVIN!!

Ja no ikävältä ja "riidoilta" perheen kanssa ei voi välttyä! Sanoisin näin! Mut ne ei oo niinkö riitoja perheen kanssa, se on kuitenki erilaista ku sun perheen kanssa jonka kans sä oot jo eläny (minä 17 vuotta).. Niinkö suomessa jotenki se on kuitenki et vaikka riitoja tulee nii ne aina sovitaa ja niiden kanssa eletää... Toisissa on virheitä ja ne tiedetään. Muttaku täällä se ei oo niin! Jotenki ei ne oo etes riitoja, mut neki tuntuu pahalta!! :)

Ja no siis, en oo koskaan kuvitellu et ikävä voi näin yllättää!! Mut kyllä sitä alusta asti sanottii jo YFU:n ekassa valmennuksessa, et on ylä- sekä alamäkiä, molempia! Niiltä ei vältytä!! :) JA ei oo hyvää ilman huonoa! Ja huonoa seuraa aina hyvä! :)

JA miks aiemmissa postauksissa ei ole näkynyt, että olen ikävöinyt?? Voisin vaikka väittää, että kaikki jotka vaihdossa on, niin "kaunistelee asioita" blogissaan (siis ne jotka kirjoittaa). Ei sillai kaunistele, mutta kerrotaan vain hyvät asiat, mikä tietty kuulostaa siltä, että elämä on kuin ruusuilla tanssimista! Huonoja asioita ei kerrota. Ja mä tiedän, että mun äiti, mun mummo ja mun siskot, ja mun sukulaiset ja mun kaverit lukee mun blogia. Mä voisin kuvitella, et ei se oo heillekkään helppoa, jos mä sanon et mul menee huonosti ja mul on ikävä. :) Kyllä heistä on kivempi kuulla, ku mulla menee hyvin! :)

Ja kyllä mäki kadehdin aiemmin ku luin muiden vaihtareiden blogeja, mut tosi asia on ,et ihan normaalia elämää mä täällä elän, eikä sekään aina oo niin ihanaa! ( tai no miten sen itse haluaa ottaa). Kyllä mä yritän nauttia siitä et kävelen täällä kouluun, kun suomessa pyöräilen ( se on sitä pienistä asioista nauttimista ;) )

Mutta olkaa ihan huoletta, mulla on kaikki hyvin! Yksinhän täällä on kuitenkin selvittävä!! :)
Niinkö sanonnat kuuluu:

Do it easy yourself (suomeksi, tee se helposti itse)

Pää pystyyn ja nokka kohti uusia pettymyksiä! 

Between who you are and what you want to be, is what you do! 
(= sen välissä mitä sinä olet ja kuka sinä haluat olla, on mitä sinä teet)

Mä en tiedä miten tää menee, mut kuitenki et ei voi saada uutta elämää, mutta joka aamu saa uuden päivän! Ja sen päivän voi elää aina mahdollisimman täysillä ja paremmin kuin edellisen ja tehdä sillekkin päivälle jonkin merkityksen!! :)

Ja teille tiedoks, et mä en oo vielä elänyt puolta mun vaihtovuodesta! Mä en tiedä miten muut on jo sen elänyt, mut mä en ainakaan!! :D siitä tulee kyllä ilmoitus kun se tulee!! ;) Ja jos on jotain vastaan väittämistä, niin saa tulla katsomaan kalenteristani, kuinka olen joka ikiselle päivälle merkinnyt kuinka monta päivää on jälkellä ja kuinka monta takana!! :D

Mutta nyt hyviä terveisiä multa, Marjo

JA MULLA MENEE TÄÄLLÄ HYVIN!!! :)
mutta halusin rehellisesti vastata, koska sitä kysyttiin!! Mutta tekstejäni ei saa käyttää minua vastaan!! ;)

Nyt ei tuu kuvaa mut pysykää vahvoina! (= Be strong) :) Nii mäki ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti