torstai 23. tammikuuta 2014

Köln

Kuten otsikosta voi jo päätellä, on se aihe tässä postauksessa!!
Luvassa paljon kuvia!! ;)

Elikkä perjantaina hieman ennen kahtatoista lähdin kohti kölniä! No matka sinne kesti neljä tuntia, mikä meni ihan sutjakkaasti sillä matkallahan oli aikaa katsella kauniita maisemia kun aurinkokin paistoi ja oli kaikki läksyt matkassa, eli matkaohjelmaan kuului muun muuassa Integraalilaskuja( Joista olen alkanut jo tykkäämään) !!! :D
Ja no Siis olin kylässä viikonlopun suomalaisen vaihtarin Leevin luona!

Noh Perjantai-ilta meni ihan rennosti syödessä ja rupatellessa Leevin kanssa! Niitä keskusteltavia aiheitahan on aina niin paljon!! :)

No lauantai-aamuna oli niin ihana aamupala!! Tää viikonloppu oli kyllä mulle ihan luksusta, mutta siitä iso kiitos kuuluukin Leeville ja hänen perheelle, jotka majottovat minua sinne! :)
Ja no siis lähdimme sitten keskustaan, missä kiertelimme vanhaa kaupunkia, ja katselimme kaivauksia, sillä Kölnin alapuolella on vanhoja kaupunkeja, ja nyt niitä kaivetaan esiin, jotta saataisiin tietää miten he ovat eläneet ja muutenkin minkä näköistä siellä on!! JA no sitten kaiken maailman kirkkoja ja patsaita käytiin katselemassa ja no näin kyllä niin paljon Kölniä, ( ainaki omasta mielestä :D) No ja sitten tietenkin suunnitelmaan kuului käydä Kölnin tuomiokirkossa!! Mikä on ollut minulle niin suuri unelma!! :) Mutta oli se kyllä ihanaa!! Kyllä mulle vähä tippaki tuli linssiin ku mä sinne kirkkoon pääsin! Kävimme siis tornissa johon oli 533 porrasta ja siinä sanottiin että puol tuntia kestää ku kiipee sinne! No meillä meni vain 20 minuuttia, mutta välillä jopa juoksimme portaita! Ne oli kyllä ihan äärettömän ahtaat, ja sitten siellä vielä tuli molemmista suunnista ihmisiä, mikä vaikeutti kulkemista pahasti!!

No ja sitten kävin Tuomiökirkon aarrekammiossakin, muttei siellä saanut kuvata(enkä sitten kuvannut) Mutta siellä oli esineitä jotka suurin osa oli kullattua hopeaa ja niissä oli kaiken maailman jalokiviä!! Oli siellä ihan puhtaasta kullasta tehtyjä esineitäkin! 

No sitten kölnin kierrokseen kuului vähän shoppailuakin!! En mä ostanut kuin yhdet housut ja uuden hiusdonitsin ku meinas vähä se aikasempi käydä pieneks, ku noi hiukset kasvaa!! :) :D

Sitten no mä söin Kölnisssä ekaa kertaa Döneria! Siis no oli se eka kerta Kölnissäki, mutta siis mun eka kerta elämässäki, kun söin Döneriä! :)

Ja no iltaohjelmaan kuului sitten Leevin kanssa Donitseja, leffaa, pistaasipähkinöitä ja SAUNA!!!!! :DD
Mä olin niin onnellinen ku mä pääsin käymään Saunassa!! Mä niin iloitsin!! Eka kerta saunassa viiden ja puolen kuukauden jälkeen!!! Mä en kylkestä!! :DOli niin ihanaa!! JA sitte oikeesti tajusin, että sauna on se paikka missä mä rentoudun, voi vaan olla ja ajatella eikä tarvihe tehä mittää!! No minä sitte ajattelinki, et ehkä mä on ollu täälläki vähä stressaantunu ku ei oo just tota rentoo sauna aikaa!! No mutta nyt ku sen sillai on havainnut niin asian voi korjata!! :)

Ja no sitten sunnuntaina söimme taas aamupalaa!! Mäki söin keitetyn kananmunan, vaikka ennoo niistä koskaan tykänny! Mut se oli hyvä!!! :) JA no sitten mentiin käymään Leevin kanssa kaupungin Museossa, mikä kertoi historiasta! No mun mielestä se oli mielenkiintoinen ja mukava, mutta mulla meinas vaan keskittyminen herpaantua ja olin jo tosi väsyny, vaikka päivä oli! Muttaku Lauantai oli raskas, ku koko ajan katteli jotai uutta, ja puhu melkee koko ajan!! :D
No ja sen jälkee mentiin asemalle ja mä lähinki kottii!! :)

No minäpä laitan tähän väliin kuvia!! :)

Nää näymmä tuli ihan väärässä järjestyksessä, mut en jaksa alkaa korjaa! (Laiska) :D
No siinä on Stadtmuseum eli se kaupunkimuseo, ja sielläkään ei saanu kuvata sisällä, joten ei oo kuvia sieltä!

Kölnin rautatieasemalta, tai no laiturilta!

 Täs oli nyt jotenki värit hasuut, mut ne menee ny! !:D
 Joku kirkko varmaankin!! :D
 Kuin myös! :D
 Tää oli sieltä tornista otettu, mut jotenki noi kuviot kiehto mua!! 
 Kuten myös!! :)

 Sitten minä! :D Ja vähän maisemia korkeelta :D
Ja ylöspäinki pääsee, mut vaa korjaajat :D
 Se alue, missä sai kävellä oli tollai kalteroi joka puolelta, kuten kuvassa näkyy!!
 Minä ja Leevi!!
 Vähä maisemia korkeuksista!
 Ja no sit tääki torni vaan jotenki kiehto mua!! 
 Tää hirvitti jo lähtiessä!! 533 Askelta! Ja oli se kyllä  hikistä touhua! :D
 Minä mikin kanssa!! :D
 Ja tuo pieni tuolla alakulmassa olen minä ;) Kölnin tuomiokirkon edestä!
 Ja sisällä kirkossa! :)
 Alttari!
 Ja no just tällasii lasimaalauksia siellä oli!!
 Dom!!! <3
 heh :D
 Ja täähän on ulkoopäin just näin pikkutarkasti tehty! No onhan tätä satoja vuosia rakennettu ja korjataan edelleen!!
 Siinä kirjjoa vähä eri suunnasta!! Mä niin rakastan tätä!!
 Tässä on niitä kaivauksia, jossa kaivetaan niitä vanhoja kaupunkeja!
 Döner!
 JA kaikki hevospatsaat on ihania! Niitä saksas on kyl ollukki ihan :D
 Numerotalot, jotka löyty vähä sattumalta! :D
 No tässä on tämmönen patsas, siihen liittyy tarinaki, jonka kuulin, mutten jaksa selittää!! :DD
 <3
 Tää oli niin hauska!! :D
 Ja ihana aurinkoiset päivät oli!!! Molemmat jeotai +10-12. Siel oli lämpimimmät kelit viikonloppuna koko saksassa!

Loppuun halusin laittaa tän meijän koiran kuvan!! <3


Tässä nyt parhaimmistoa niistä suunnilleen 450 kuvasta, mitä otin siellä!! :D


Tässäpä tällä kertaa!! 
-Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti