sunnuntai 12. tammikuuta 2014

Uuden vuoden 2014 kuulumisia

Hei!
Pahoittelen taasen, etten ole kirjoittanut, mutta eipäs ole oikeen ollut kirjoittamistakaan! :D

Uusivuosi mulla meni perheen kanssa äidin ystävän luona. Siellä oli äidin ystävänkin perhe. Eli me syötiin ja sit lapset ja minä pelattiin Wiitä ja sit käytiin ampuun kaheltatoista raketit ja sillai! JA sen jälkeen jatkettiin pelaamista ja joskus kolmen aikaan yöllä lähdimme kotiin takaisin! :) 

torstaina 2.1 lähdin Hampuriin, missä tapasimme vaihto-oppilaita vähän isommalla porukalla! No päivällä käytiin vain me neljä vaihtaria The Dungeonissa, mikä oli vähä sellanen kauhutunnelikiertoajelujuttu :D Mut siis siellä oli vähä semmosta kauhu juttua.. Ja no yhellä pisteellä oli sellaset tuolit joihin istuttii ja sitten siiinä oli vähän muutakin, mutta siitä penkistä tuli sellanen piikki, joka tökkäs selkään! Se ei ollu terävä mut kuitenki, sattu ihan sikana! Ja näkyy selässä vieläkin jälki siitä! :D
No sitten iltapäivällä tapaamispisteeseen saapui 19 vaihtaria ja me sit vietettii siinä iltaa yhessä! :)
No sit illalla viel Vertin kans!! 

No mä menin sitten Vertille yöksi, ja perjantaina yksi suomalainen vaihtari Emilia tuli Hampuriin ja men oltiin Hänen kanssaan koko päivä sitten! :) Siinä ollaan me! :D 

JA mäkin lähdin sitten kotiin, ja oli eka yö kun olin kokonaan ihan yksin kotona yötä! :) Mutta musta oli kiva olla ihan yksinkin! :)

Ja no sitten lauantaina tuli sisko kotiin ja sunnuntaina vanhemmat ja toinen sisko ja sitten oltiin taas koko perhe koossa! :)

Meillä alkoikin koulu jo maanantaina, teillä oli Loppiainen, mutta täällä ei sitä vietetä! :)

Kouluun oli nyt äärimmäisen vaikea herätä!
Ja no mä päätin nyt et alan tekee oikeesti täälläkin koulun eteen enemmän töitä, koska on oikeesti tosi tylsää ku ei oo mitään tekemistä! Ja tajusin, että vaikka mä tän vuoden uudellen Suomessa käynkin, niin voihan sitä siltikin opiskella täälläkin ahkerasti! :)
Ja alko haittaamaan niin suuresti se numero, minkä sain englannin kokeesta! Et toista kertaa en niin huonoa arvosanaa halua edes saada! No mutta niin! Mulla oli torstainakin Englantia ja mun piti puhua jotain, niin siitä sönkötyksestä ei tullut mitään!!Mulla ei suju enää englanti ollenkaan! Mutta meillä alkaa Helmikuun alusta toinen puolivuosi, milloin vaihtuu liikunta ja mä en enää jatka englantia vaan aloitan uudelleen Maantiedon! :)

Ja noh viime viikosta ei sen kummempia, kuin että aloin oikeasti tekemään ne kotiläksytkin ja opiskelemaan! :) JA muuttamaan jo vähä sitä asennetta, etten odota koko ajan kotiin paluuta! :)
No kävin mä täällä ekaa kertaa parturissa!!! :) Oli kyllä vähän hassu ku se parturi ei kuivannu mun hiuksia vaan ne pitää kuivata itse!! Voi pyytää parturia kuivaamaan mutta se saattaa maksaa kymmenenkin euroa enemmän!! :D
Ennen! Hui ku oli pitkät!! ;D
Jälkeen, eikä siis ole blondia, vaan salama :/

Eilen meillä oli jalkapallo turnaus, mihin osallistui 13 jalkapallo joukkuetta! Ja no mä pelasin ekaa kertaa pelissä, ja tää oli hallipeli, mutta meidän pelivaatevärit sopi just hyvin mulle!! ;)

Kuten kuvasta värit näkyy! ;)

Ja no me ei oltu mitenkään tosi hyviä, mutta se oli nyt kuitenkin mulle ensimmäinen peli ja oon ihan tyytyväinen! :)

Ja no sit tänään oon paketoinu sen mun uuden puhelinen korjaukseen ku siinä on näytössä sellanen viiva niinkö siellä näytön sisällä ja nyt se tarkottaa sitä et mulla on vain saksan numero käytössä ja ei ole Whatsappia!! Varmaanki kuukaus siinä kestää tai jotain!


 Ja toisinaan meillä on tällaisia kelejä! Kuten uudenvuoden aattona ja ekana päivänä uuttavuottakin taisi olla!

Ja tänäänkin oli!! Mutta olikeesti meil on satanu joka päivä vettä, ei täälläkään kelit mitään hyviä oo ollu, mut toisinaan on tällaistakin!! :D

 Mulla on tullu vähän vakiintunut tapa kirjoittaa sunnuntaisin, koska silloin ei ole muuta tekemistä, mutta yritän taasen, ettei tulisi näin kahden viikon taukoja, mutta nyt oli ihan hyvä, etten ole kirjoittanut!! :)
Ja tää nyt oli vähä sekainen postaus, mutta kyllä se saa nyt kelvata :DD

"Hetki vain ja päivä kerrallansa"

Näin mä yritän elää, ja olla odottamatta kotiinpaluuta, kyllä se päivä vielä koittaa!! :) 

-Marjo

2 kommenttia:

  1. Moi! Onko koti-ikävä niin kauheaa kuin ehkä sitä luulisi ennen kuin lähtee vaihtoon? Missään muussa postauksessa en oo niin selvästi lukenut että kaipaisit Suomeen, mut onko se niin kauheeta?
    Ja monta kertaa kn luen sun blogia niin tulen jopa kateelliseksi! :D
    Pidä hauska loppuvuosi! :)

    VastaaPoista
  2. Ihana taas lukee sun blogia :) kyllä se vielä iloks muuttuu, ainaki reilun viikon päästä ;)

    Koeta jaksaa! Hienosti oot jo puoleen väliin päässy!

    -Vertti

    VastaaPoista