sunnuntai 27. lokakuuta 2013

Diese Woche ist sehr schnell gegangen!

Siis otsikko suomeksi, että tämä viikko on mennyt todella nopeasti!
Nimittäin tämä on todellakin mennyt nopeasti! 

Viime sunnutaina en muuta tehnyt kun olin jalkapallon parissa..

Maanantaina alkoi koulu, noh saatiin saksan kokeet takaisin eli minä ne mun ilmastonmuutostehtävät, johon opettaja ei ollut kommentoinut mitää. (Schade = harmi) :(

Tiistaina jalkapallo harkat, eikä biologian tunteja, jippii! Mut tosiaa siitä biologian opskelusta täällä. Asiat suomessa ovat todella matala tasoisia ja täällä ollaan opiskeltu todella paljon enemmän, mitä minä suomessa... JA se harppaus on suuri. JA nyt olen päättänyt että opiskelen ne asiat siitä välistä, jota en ole opiskellut ja sitten pysyn kärryllä saksaksikin! Sanat ovat nimittääin paljolti samoja.. Eli olen netistä opiskellut muun muuassa sitruunahappokiertoa ja sun muuta sellaista! Mun mielestä niin mielenkiintoista, että jopa mielenkiinto riittää!

Keskiviikkona katoin The social Network leffa, joka perustuu sen kirjan pohjalle, mikä pitää englanniks lukea, eli se joka kertoo facebookin perustamisesta! Seki piti kattoo enkuks kun ei suomeksi ollu tekstejä :(
ja no senkin leffan aikana ehdin nukahtaa -_- :D Jotenki tää viikko on loman jälkeen ollut todella rankka! :)
JA illalla sitten skypetin suomeen perheeni kanssa!

Torstaina.. Viittasin ekaa kertaa saksan tunnilla! :D Ja minulla ja sillä opettajalla jäi elämään sanomani Rosen und Wein! Eli ruusuja ja viiniä! Eli ihan yhtäkkiä ope kysy multa et mitä Marjo kuuluu romanttiseen iltaan ja vastasin että Roses und Wein! Ja tunnin jälkeen opettajani sanoi, kun olin lähdössä luokasta "Marjo, Rosen und Wein!" :D Huomaa ken huomaa ;))  Mut tosiaa aluks mä en nii tykänny tost opettajasta, koska sillä on todella vahva s-kirjain puheessaan! Ja en pystynyt niin hyvin ymmärtämään! Mutta nyt hän on ehkäpä lempiopettajani! :) JA siis sen jälkeen mä vielä viittasin vastaukseenki! :)
Ja illalla jalkapalloharjoituksien sijasta meillä oli keskustelu siitä, miten voimme parantaa peli-intoamme ja treenejämme! Ennen sitä pelattiin ehkä 10 minuuttia peliä.. Ja kun menin istumaan sinne keskustelu huoneeseen, en voinut tuntea pohkeitani, koska niihin sattu niin paljo! Väliin tntuu et joku työntää puukot mun pohkeisiin! :D Tiistain Jalkapallotreenit nimittäin olivat todella rankat ja sen tunsi! Tiistai iltana jalkani eivät melkein pystyneet nukkumaan, koska kuumotti niin paljon!

Perjantai meni kotona jotenkin varmaan ihan normaalisti! :) eli Twilightia kattellessa! Vaikka kaikki oon nähny nii pitää niitä katsella uudelleenkin! :D Ja oli pakko kattoo englanniksi, ei pystynyt saksaksi! 

Eilen Oli pikkusiskoni syntymäpäivä ja täällä oli paljon vieraita. Ja illalla söimme yhdessä! Itse katsoin syntymä päivien aikaan elokuvaa huoneessani! Yritin katsoa saksaksi ja saksan kielisillä tekstityksillä, mutta siitä ei tullut mitään! Ei kertakaikkiaan sietäny sitä duppaamista! Siis saksassahan kaikki elokuvat ja ohjelmat on äänitetty uudellen saksaksi! JA voitte vaa kuvitella kui hauska on kattoo ohjelmia ja elokuvia, kun tietää mikä on henkilöiden oikea ääni ja kun ne on käännetty saksaksi ja jotkut äänet ei vain sovi sille ihmiselle! Ja niin kävi tänän leffan kanssa .. Alkoi ärsyttämään kun huulet ei liikunut oikeaan tahtiin! Vaihdoin alkuperäisen kielen hmm, Ranksa ((<- oli ihan pakko jättää noin ku ekaks olin noin kirjottanu! JA korjatessa katselin :D)) Suomen kieli täys hyvä kymppi! :D Väliin pitää oikeesti miettiä et miten joku asia menee suomeks ku jos joku kysyy! :D nii niin leffa, noh katselin sitä sit ranskaksi ja saksan kieliset tekstitykset! :D eihän siitä ymmärrä senkää vertaa mut ainaki joutuu kattelee vähä saksaa! :D
Nyt oon jo pariin otteeseen siis ohittanut saksan kielen opiskelua, mut ei se niin tarkkaa aina ole!


Tänään oli jalkkispeli jälleen! Ja voitettii 4-1! Sit meille tuli mummot ja papat kylää ja pikkusiskon kummitäti ja setä! Ja ihana ku pappa tiesi että Suomi on suomeksi Suomi eikä niinkö Finland! :D <3 

Jä on täälläki syksy vaik viikolla kävi lämpötila +18 astetta

 JA niit keksejä mitä leivottii, nii mun pikkusiskon tekemä mulle! :D

Yhen päivän piristys! M&M!

Hih yhen päivän kampaus! :)

Juhlapöytää! Mä ennoo ikinä jaksanu panostaa mihinkää juhlii noi paljoo! Mä sanoinki mun äidille tääl et ens vuonna mä haluun pitää Kinder Geburtstagit! Eli sellaset pienen lapsen synttärit! Nimittäin täytänhän mä 18 ;)


 Ja tää on sitä mikä on tosi saksaa! Beck's!


JA mä teen vastauspostauksen erillisen, mutta mun pitää miettii ensi vähä asiaa siihen toiseen kysymykseen! JA sinne sais laittaa enemmän kysymyksiä! ;)

Rakkain terveisin, 

Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti