tiistai 17. kesäkuuta 2014

Loppua kohden

Hei!!
Elikkäs kerron teille huonoja uutisia. Eli mun muistitikku on tällä hetkellä jotenkin vähän rikki ja siellä on mun kaikki kuvat. (Tietokone ei pysty lukemaan sitä, jos joku osaisi auttaa, ei haittaisi kyllä yhtään)Enkä ole pystynyt julkaisemaan postauksiani, koska mulla ei ole kuvia niihin. Eli siis harmittava tapaus. Tällä musititikulla on kaikki saksassa ottamani valokuvat. Toivottavasti sen saisi jotenkin korjattua, että saan pitää kaikki saksa kuvani!!

No Mutta saapumiseni Suomeen lähenee koko ajan, vaikkei niin ehkä haluaisikaan. Elämä rullaa täällä niin omalla painollaa. On ehtinyt kunnolla rakentaa uuteen perheeseen elämän, niin sitten sen joutuu jättämään. Koska lähtö lähenee, ovat tuntemukset kyllä ihan laidasta laitaa. Olisi niin kiva jäädä tänne, mutta on niin kiva nähdä perhettä Suomessa. Ja pääsee taas töihin ja oikeeseen suomalaiseen kouluun. Saa elää taas sitä normaalia elämää Suomessa. 
Ihan on välillä tosi ärsyttävä käydä läpi näitä kaikkia tuntemuksia. On niin raskasta jättää ne kaikki ihmiset keitä mä niin rakastan täällä. Mä oon saanu muutamia aivan äärettömän tärkeitä ystävyyssuhteita ja perhe!! Ne on niin mun sydämmessä aina!! 

Tässä viime viikolla lähetin paketin suomeen. 20kg! Toinen samanlainen paketti vielä lähtee. Onneksi se ei ole niin kallista. Viime viikolla mulla loppu vihdoinkin koulu, oli niin ihana lähteä niistä ovista ulos! :D Niin odotan että voi lähteä koulusta Abiturienttina!

 Viime viikolla mä poltin itseni vähä aurinkosta tuolta selkäpuolelta ja en voinu mitään urheilua tehdä, koska istuminenkin ja käveleminenkin sattui kovasti. Eli sillä tavoin täällä. :D
Viikonloppuna olin kaverini luona yökylässä. Oli kyllä niin huikee reissu!! Me otettiin ihania kuvia ja käytiin kaverin luona grillailemassa! Hänestä on tullut yksi niin läheinen ystävä!! Hän on jopa perunut sukujuhlat, jotka ovat Itävalloissa, ja niitä ei järjestetä uudelleen ihan vain sen takia, että pääsee viikonloppuna minun läksiäisiini!! Kuinka ihanaa!! <3 Mun sydäntä niin lämmitti tän kuuleminen! 
Sunnuntain sain vihdoinkin hetkeksi hengähtää, kun olimme siskoni kanssa kahdestaan kotona. Katsoimme elokuvan. Olin kyllä vähän väsynyt ja nukahdin sohvalle keskellä kaunista päivää! :D

 Nyt olen tämän viikon työharjoittelussa päiväkodissa, mikä on aivan huikeaa, saa lukea saksan kielisiä kirjoja niin paljon lapsille! Tänään oli jopa Blatt Deutsch oppitunti. Eli opiskeltiin saksan puhekieltä. Tai siis sellaista vanhaa kieltä, mitä käytettiin aiemmin ja vanhat ihmiset käyttyvät sitä. Vähän niinkuin saame Suomessa. Saamen kielessä on samoja sanoja myös Suomen kielen kanssa. Se on niinkö Saksan murre toisin sanoen. Se oli vähä hassua. :D

Ja nyt pitäisi vielä pakata yksi paketti suomeen ja koetestata, mahtuuko tavarat matkalaukkuun! :)

Tässäpä tällaiset pikaiset kuulumiset!
Toivon, että tikku alkaisi taas toimimaan ja saisin vielä muutaman postauksen tehdä. Olen tehnyt niin paljon kaikkea, mitä haluaisin kertoa!! 

Kesäisin terveisin 

Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti