maanantai 12. toukokuuta 2014

Berlin 12.-17.4

Tässä tulee Berliinin reissu!! :)
soo. Ekana päivänä reissasin aamulla ensin Hampuriin junalla ja sieltä lähti sitte bussi Berliiniin.
eli hampurissa bussin odottelua!

Päivän olin Julian kotona. Eli siis Julia oli viime vuoden luokallani ja hän asuu siis Berliinissä. Ja olin hänen luonaan kylässä! Ja siis hän on alla olevassa kuvassa Julia! Me oltiin intialaisessa ravintolassa syömässä illalla vielä! :)

Sunnuntaina käytiin niin sanotuilla "kirppareilla" siellä oli ihan sikana porukkaa ja mä kuulin ainaki kolmesta eri porukasta suomee puhuttavan!! :)
Julialle kokeiltii vähä aurinkolaseja!!! ;)
 Sit me syötii jotain niin herkullista wrappia turkista.

Iltapäiväksi lähettiin vielä kaupunkikierrokselle.
Tää on se maailmankellojuttu!
Ja tuolla ylhäällä on helsinki kohdassa 16!
Joku kirkko! :D
Ja näitä ihania hevospatsaita on jokapuolella! :)

Sitten oli tämä nikolain viertel. Eli nikölain neliö. :)
Hieno kirkko
tykkään kuvata jotenki jokia tällee!!
--

:)
Jossaki tuolla asuu Merkel( Eli saksan liittokansleri Angela Merkel)) 
Marjo liikennevalomiehen kanssa!!
Maanantai aamuna käytiin vankilamuseossa, mihin joutui itä-saksasta ihmisiä, jotka pitivät yhteyttä jotenkin länsisaksaan. Siis saksan jaon aikana. Vielä siis palanen muuria.
Iltapäivällä kävin alexassa shoppailemassa, kun julia oli töissä. Illalla syötiin sitten munkkeja!!! 
HIhi
Ja tiistain ohjelmaan kuului linna Charlottenburg! Jotta sisällä sai ottaa kuvia, oli maksettava 3 euroa. Ja niitä ei saa julkaista netissä. Taisin ottaa vähä yli 300 kuvaa, että kuvat eivät jäneet maksamaan paljoa ;)
Ja hevospatsas!! Mä tykkään!!
Puutarhaa. Mä tykkään näist kurveista hirveesti!! Jotaki sellasta haluun sitte omaanki puutarhaan! :)

Tiistaina mä kävin vähä shoppailemassa ja sitte illalla otin pienet nokoset ja lähettiin käymään julian kaverin luona. Hän oli viime vuoden suomessa myös vaihto-oppilaana. Hän jäi suomeen. Kävi lukion kahdessa vuodessa SUOMEKSI!! opiskeli yhteensä 90 kurssia. Kirjoitti tänä keväänä ylioppilaaksi! KAHDEKSASTA eri aineesta! Mun on niin nostettava hattua! sieltä tuli hyviä arvosanoja vielä!!
Pitihän sitä Berliinin kaljaaki maistaa! Mul on muuten toi kännykän etukamera jotenki rikki! aina alhaalta tarkkojka mut ylhäältä ihan epätarkkoja! :(
Keskiviikkona lähettiin ekas puistoon
Kultainen enkeli!!

Vähän kuvailua



Julia!


Sattupa kyllä niin tilannekuvia!!



Niedlich!! :)


Julia ei edes tiennyt missä me oltiin ku me oltiin täällä jutalaisten muistomerkillä!! Hän on kuitenkin yli melkein 18 vuotta asunut Berliinissä!!

Niin mun ilme, mut se ei oikeen hyvin näy!! :D
:)

:)
ja vielä!!
Tietenki täälläki!!


no sitten tän jälkeen mentiin konserttiin ja syötiin Döneriä ennen sitä!! Siis Berliinin parhainta Döneriä! oon mä kyll parempaaki syöny!! :D
oon mä oikeesti onnelinen, mutta ei se näytä siltä!! Döner macht schöner!! Döneri tekee kauniimmaksi!! ;)

Sitten muutenvaa kuvia!! oon muute ihan ihastunu minttu ja After Eight jäätelöön!! ;)




Soo. Sitten tostaina matkasin kotiin ja Torstain loppupäivä tuleekin uudessa postauksessa!! ;)) Sillon tapahtu jotain tosi jänskää!! ;)

Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti